Logo laten ontwerpen? Wij doen het voor je!
Bij SPIKKER hebben we een team van getalenteerde specialisten die klaar staan om jouw marketing en communicatie op een professionele manier te verbeteren en te onderhouden. Of je nu op zoek bent naar een nieuw logo of een professioneel herontwerp van je huidige logo, onze designers beschikken een creatieve denkkracht en jarenlange ervaring in het ontwerpen van logo’s. Samen gaan we voor een resultaat waar we allebei super groos (trots) op zijn. Ontdek hoe we jouw merkidentiteit kunnen versterken!
Wat is het verschil tussen een gratis logo en een professioneel bedrijfslogo?
Een gratis logo laten ontwerpen of zelf een gratis logo maken klinkt als een goedkope optie, maar is lang niet altijd een verstandige keuze. Vaak is het ook niet echt gratis en moet je bijvoorbeeld betalen om het logo zonder watermerk te gebruiken. Als je een gratis logo laat ontwerpen zijn de mogelijkheden beperkt en levert het je geen uniek logo op. Terwijl je logo juist hetgeen is wat je zou moeten onderscheiden van andere bedrijven.
Onze ontwerpers zullen een professioneel bedrijfslogo creëren, waardoor een krachtig en doordacht beeldmerk ontstaat met een sterke basis. Je logo moet herkenbaar, tijdloos, simpel en uniek zijn. Denk bijvoorbeeld aan het Nike logo, Instagram logo, Tiktok logo of YouTube logo. Een professioneel bedrijfslogo wordt op maat gemaakt en is daardoor altijd uniek!
“Een duidelijk en herkenbaar logo
is de kracht van je onderneming”
Grafisch ontwerper Evert
Drie verschillen in logo ontwerpen:
Logo ontwerp
Kies je voor een op zichzelf staand logo-ontwerp? Dan creëren we een krachtig en herkenbaar beeld dat dient als een visuele representatie van jouw bedrijf. Door zorgvuldige afwegingen van kleur, vorm en typografie maakt een goed ontworpen logo een blijvende indruk, waardoor jouw merk zich onderscheidt ten opzichte van anderen.
Bij het vormgeven van een merkidentiteit gaan we een stapje verder. Het ontwerpen van het logo krijgt extra tijd en zorg. Wat is het verhaal achter jouw merk? Welke waarden vertegenwoordigt het? Zijn er creatieve elementen die betekenis toevoegen? Met het creëren van dit logo krijg je een onderscheidende merkidentiteit, waarmee een solide basis wordt gelegd voor de verdere ontwikkeling van jouw bedrijf.
Bij branding kijken we verder dan alleen het ontwerpen van een logo met mooie visuele elementen. We kijken hierbij naar de kernwaarden, identiteit van jouw organisatie, de merkpositionering, je missie/visie, enzovoort. Branding draait om het opbouwen van een sterke en positieve relatie tussen jouw merk en de doelgroep. Het bestaat niet alleen uit het ontwikkelen van een mooi en effectief logo, maar wordt verder ontwikkeld tot een volwaardig merk.
De voordelen van een logo laten ontwerpen bij SPIKKER
Mooie, uniforme uitstraling
Eén herkenbaar beeld
Het beste resultaat
Door ons ontworpen logo’s van klanten:
Check ook onze cases
Onze ervaren designers hebben in de loop der jaren veel logo’s ontworpen. Benieuwd naar recent opgeleverde projecten? Check onze cases! Daar kun je onder andere teruglezen hoe het logo van Multiscan tot stand is gekomen.
Google reviews van onze klanten:
Hoe kun jij een logo laten ontwerpen?
Een bedrijf heeft een logo nodig. Het is het belangrijkste element van de huisstijl van een onderneming. Hoe gaat het proces van een logo ontwerpen in zijn werk en wat is het stappenplan als je bij ons een logo laat ontwerpen? Hieronder vertellen we je graag meer over het stappenplan van SPIKKER.
1. In gesprek met onze grafisch ontwerper
Wij nodigen je graag eerst uit voor een gesprek bij ons op kantoor. Zo maken we niet alleen kennis met jou, maar ook met je onderneming, missie en klanten. Welke elementen staan voor jouw bedrijf centraal? Welke kleuren spreken je aan? Welk verhaal wil je vertellen met je logo? Daar gaan we samen achter komen.
Vervolgens komen we bij het nieuwe logo terecht. Wil je bijvoorbeeld herkenbare elementen terug laten komen in het logo, zoals een hamer bij een timmerman bijvoorbeeld, of ga je juist liever voor een focus op de naam in het logo? Een abstract design is natuurlijk ook een optie en is soms wat tijdlozer. Denk aan Apple of Nike waarbij het logo minimale verandering heeft gehad door de jaren heen.
2. Geef ruimte voor een creatief proces van een logo maken
Een logo laten ontwerpen is een creatief proces, waarbij de beste ideeën soms wat tijd kosten. Geef onze grafische ontwerpers daarom ook wat tijd voor het ontwerpen van jouw logo. Meestal ontvang je na 2 of 3 weken een concept van het logo.
3. Jouw unieke logo kiezen
Je ontvangt van ons een aantal concepten van logo’s. Niet teveel, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Ook presenteren we het logo a.d.h.v. mockups. Zit het gouden ei er voor jou nog niet tussen? Dan gaan we terug naar de tekentafel. Samen komen we tot een eindresultaat waar beide partijen trots op zijn!
Wat zijn de kosten van een logo laten ontwerpen?
Aan het laten ontwerpen van een professioneel logo zijn kosten verbonden. Nu kan het zo zijn dat je je afvraagt: “Wat kost een logo?” De kosten variëren en zijn afhankelijk van verschillende factoren. Zo kan het zijn dat je alleen wilt dat wij voor jou een logo maken. Er is ook de mogelijkheid om het hele pakket te kiezen rondom een logo laten ontwerpen, dit kan zijn in de vorm van een nieuwe huisstijl, website, drukwerk, kleding, visitekaartjes, etc.
Misschien heb je nog geen flauw idee hoe je logo eruit moet komen te zien. Dan is het soms nodig om eerst te brainstormen over jouw bedrijf en missie. Zo schuiven we aan de tekentafel om een logo te maken dat ook perfect bij jou en je bedrijf past.
Tips bij een logo laten ontwerpen
Voordat je een logo laat maken, is het slim om eerst een aantal dingen op een rijtje te zetten, zodat beide partijen goed voorbereid aan de slag kunnen gaan. Een aantal tips bij het maken van een logo:
Misschien kun je sommige vragen op voorhand nog niet beantwoorden, geen probleem! Wij denken graag met je mee.
”Een logo kan in één opslag het verhaal van je bedrijf vertellen. Daarom willen klanten vaak teveel dingen terug laten komen in het logo. Maar soms is het ook goed om je te laten verrassen met een nieuw concept. Voor mij is het net als een sinaasappel pellen. Je verwijdert de schil en vervolgens het vruchtgedeelte, voordat je bij de mooiste vorm uitkomt. Je moet dus eerst lagen (punten) verwijderen, voordat het beste resultaat op papier komt te staan. En als je dan samen tot een sterk resultaat komt, is dat het mooiste wat er is. ”
Grafisch ontwerper Evert
Ja, ik wil een SPIKKER magazine!
Ons spiksplinternieuwe SPIKKER magazine verschijnt binnenkort. Wil jij deze als eerste ontvangen? Schrijf je nu alvast in!
Het SPIKKER magazine vertelt meer over onze werkwijze, geeft een inkijkje in ons werk en staat boordevol tips. Te leuk om te laten schieten. 😉