Urk Seafood
Urk, de seafood hub voor de wereld! Hoe breng je deze sector in beeld? Zowel internationaal, nationaal als lokaal? Deze vraag heeft geleid tot een unieke samenwerking tussen Urker ondernemers in de visindustrie.
Opdrachtgever:
Vereniging van Visgroothandelaren Urk (VVU)
Diensten:
Merkidentiteit, Huisstijl, Logo, Fotografie, Videografie
Merkidentiteit
Voor Vereniging van Visgroothandelaren Urk heeft SPIKKER het label Urk Seafood ontwikkeld. Denk hierbij aan de propositie en huisstijl. Hierbij is een communicatieplan opgesteld. De eerste visie van Urk Seafood is gericht op de academy. Het doel hiervan is om Urkers, maar ook de rest van Nederland, te laten zien wat de carrièremogelijkheden zijn binnen de visindustrie. De tweede visie is gericht op internationale branding. Hoe treden we als cluster naar buiten toe en wat vinden we samen belangrijk? Hierdoor is Urk niet alleen nationaal, maar ook internationaal op de kaart gezet.
“Online campagnes zijn bij organisaties als deze erg belangrijk. Zo hebben we Instagram en Facebook ingezet voor het werven van personeel voor de visindustrie. LinkedIn hebben we gebruikt als promotiemiddel voor b2b.”
Creative marketeer Lub
Huisstijl
Bij het ontwikkelen van de huisstijl is er gekozen voor de kleur paars en turquoise. Deze kleuren springen er echt uit. Bij het bepalen van de kleuren was het belangrijk om rekening te houden met de leden van Urk Seafood. Er moet natuurlijk geen overlap zijn. De huisstijl is terug te zien op de website en in de andere communicatiemiddelen. Ook in de foto’s die gemaakt zijn voor de academy komt het kleurgebruik terug door gebruik te maken van lampen met een paars en turquoise gloed. De foto’s vallen hierdoor extra op!
Fotografie
Videografie
Daarnaast hebben wij een campagnevideo geproduceerd en gepromoot voor het merk Urk Seafood. Aan de hand van het communicatieplan en verschillende brainstormsessies is er een storyboard ontwikkeld. Het gevoel dat we met deze video willen meegeven is goed gelukt. Wij zijn dan ook enorm trots op het eindresultaat!
“Het gaafste aan deze opdracht is dat het precies is geworden zoals we in gedachten hadden. Het geeft goed weer wat Urk Seafood is. Iedere onderneming zou een bedrijfsvideo moeten hebben, gewoon om te laten hoe trots je bent op je bedrijf en om je onderneming persoonlijk te maken. Dat geldt ook voor de industrie die we op Urk hebben, daar zijn we trots op!”
Videograaf Harm Hendrik
Niet alleen in Nederland maken wij de mooiste beelden. Zo is SPIKKER ook naar Barcelona gevlogen voor de Seafood Expo Barcelona. Daar zijn toffe video’s gemaakt voor verschillende visbedrijven en voor Urk Seafood. Dus heb jij een idee, maar is het verder dan de Nederlandse grenzen? Wij gaan graag de uitdaging met je aan!
Staat jouw cluster voor een uitdaging? Willen jullie graag met meerdere bedrijven naar buiten treden? Wij denken graag mee en geven jullie een identiteit en passende huisstijl. Daarnaast kunnen wij ook de vervolgcommunicatie voor jullie oppakken, om de samenwerking goed op de kaart te zetten!
Net zoals Urk Seafood opvallen? Wij denken graag met je mee!
Benieuwd naar wat we voor jouw bedrijf kunnen doen?
Met veel plezier kijken we naar wat er mogelijk is om onze klanten verder te brengen. Dat zorgt voor groei. In omzet. In ontwikkeling. En in plezier. Want wij hebben het leukste werk dat er is! Dus ben jij benieuwd hoe we jou en je bedrijf verder brengen? Laat het ons weten, wij kunnen niet wachten om voor je aan de slag te gaan!
Ja, ik wil een SPIKKER magazine!
Ons spiksplinternieuwe SPIKKER magazine verschijnt binnenkort. Wil jij deze als eerste ontvangen? Schrijf je nu alvast in!
Het SPIKKER magazine vertelt meer over onze werkwijze, geeft een inkijkje in ons werk en staat boordevol tips. Te leuk om te laten schieten. 😉