Logo van SPIKKER

Spikker GBU B.V.

  • Het Spijk 4,
  • 8321 WT, Urk (Flevoland)
  • Nederland
  • KVK-nummer: 78327717
  • Btw-id: NL861349064B01

Houd mij op de hoogte over het magazine

Neem contact met mij op

6 tips voor het maken van een nieuwsbrief

Schrijf jij elke maand een nieuwsbrief, maar wordt deze nauwelijks gelezen? Of weet je niet waar je moet beginnen met schrijven? In deze blog geven wij zes tips voor het schrijven van een informatieve én leuke nieuwsbrief.

De zes tips

  1. Zorg voor een pakkende headline
  2. Houd het kort en krachtig
  3. Gebruik aansprekende afbeeldingen en illustraties
  4. Haak in op speciale dagen en vakanties
  5. Zorg voor een call-to-action
  6. Bespreek een actueel onderwerp

Een pakkende headline

Je wilt natuurlijk dat jouw mail gelezen wordt. De eerste stap is daarom om een pakkende en uitnodigende headline te gebruiken. Zorg ervoor dat de doelgroep nieuwsgierig wordt en daardoor jouw nieuwsbrief wil lezen. Om je een idee te geven hebben we een voorbeeld. Als je een nieuwsbrief schrijft over het verkopen van auto’s pakken onderstaande headlines gelijk de aandacht.

  • Tijd om jouw oude barrel in te ruilen!
  • Is dit jouw nieuwe auto?
  • Opgelet! Er zijn nieuwe APK-regels

Kort en krachtig

Een lange tekst nodigt niet uit om de hele nieuwsbrief te lezen. De meeste lezers haken af en daarom is het van belang om kort, maar krachtig te schrijven. Deel geen onnodige informatie, maar deel nieuws! Je kunt altijd een call to action toevoegen, waardoor de lezer gemakkelijk op je website terechtkomt.

Afbeeldingen en illustraties

De eerste indruk is belangrijk. Een rommelige opmaak nodigt niet uit om verder te lezen. Zorg er daarom voor dat de nieuwsbrief zo opgemaakt is dat het uitnodigt om verder te lezen en ondersteun de tekst door middel van afbeeldingen en illustraties die aansluiten bij het onderwerp.

Speciale dagen en vakanties

Even geen inspiratie? Haak in op speciale dagen en vakanties, zoals Valentijnsdag, Moederdag, Kerst, zomervakantie of wintersportseizoen. Vertel in je nieuwsbrief wat deze dagen voor jou als organisatie betekenen of wat jouw diensten en producten voor een ander kunnen betekenen tijdens deze dagen. Acties koppelen aan deze inhakers, is ook altijd een goed idee!

Duidelijke call-to-action

Uiteindelijk wil je de doelgroep activeren om jouw producten aan te schaffen of om meer te weten te komen over je diensten. Nodig de lezer uit naar de website, een social media platform of zorg ervoor dat de klant contact op neemt met je organisatie. Een duidelijk zichtbare call-to-action is onmisbaar. Zorg er daarnaast voor dat deze knop de lezer direct op de juiste pagina laat komen.

Bespreek een actueel onderwerp

Onderzoek wat trendy is op sociale media en wat de onderwerpen in de maatschappij zijn die invloed hebben op jouw organisatie. Ontwikkelingen in de sector? Vertel er iets over en neem je lezers mee in wat er speelt in de markt. Leerzaam en actueel voor je lezers!

Benieuwd naar wat we voor jouw bedrijf kunnen doen?

Met veel plezier kijken we naar wat er mogelijk is om onze klanten verder te brengen. Dat zorgt voor groei. In omzet. In ontwikkeling. En in plezier. Want wij hebben het leukste werk dat er is! Dus ben jij benieuwd hoe we jou en je bedrijf verder brengen? Laat het ons weten, wij kunnen niet wachten om voor je aan de slag te gaan!

Hi, ik ben Emma.
Ik wil je helpen
om verder te komen.
Let's meet!

Ja, ik wil een SPIKKER magazine!

Ons spiksplinternieuwe SPIKKER magazine verschijnt binnenkort. Wil jij deze als eerste ontvangen? Schrijf je nu alvast in!

Het SPIKKER magazine vertelt meer over onze werkwijze, geeft een inkijkje in ons werk en staat boordevol tips. Te leuk om te laten schieten. 😉

Wij werken met: