Online adverteren: Waar kan dat?
Deel je wel eens iets op social media of plaats je wel eens advertentie in de krant, maar heb je het gevoel niet gezien te worden door jouw doelgroep? Er zijn veel online adverteeropties die jou kunnen helpen zichtbaar te worden.
Van Instagram tot TikTok en van Google Ads tot YouTube, de mogelijkheden zijn eindeloos. Bijna iedereen is tegenwoordig online te vinden. En grote kans dat ook jouw doelgroep online te bereiken is. Door actief te zijn op verschillende platformen en online te adverteren boost je jouw diensten, producten of merk. In deze blog vertellen wij jou graag meer over deze advertentiemogelijkheden en vertellen we je hoe je jouw doelgroep het best kunt bereiken.
Facebook is hét platform om leuke en interessante dingen te delen met familie en vrienden. Het is perfect om sociale contacten te onderhouden. Facebook wordt gebruikt door volwassenen, meestal 40 jaar en ouder. Op Facebook is het mogelijk om berichten te promoten, waardoor ook mensen buiten jouw netwerk de advertentie zien. Je kunt de advertenties op verschillende manieren inrichten. Hierdoor kun je in een korte periode veel mensen bereiken. Daarnaast kun je targetten op bijvoorbeeld woonplaats of interesse. Zo kun je jouw doelgroep specificeren.
Dit platform wordt veel gebruikt om te inspireren. Gebruikers delen voornamelijk afbeeldingen en korte filmpjes, ook wel reels genoemd. Instagram wordt voornamelijk gebruikt door jongeren en jongvolwassenen. Ook hier geldt dat je jouw bericht kunt promoten en hiervoor een speciale doelgroep kan targetten, zodat mensen buiten jouw netwerk de advertentie zien. Instagram is ook zeer geschikt voor het promoten van video’s en producten.
Het zakelijke platform om alles te delen op het gebied van carrière en onderwerpen uit de maatschappij of het bedrijfsleven. Actieve gebruikers zijn volwassenen. LinkedIn is uitermate geschikt om vacatures te promoten, waarbij een opleiding is vereist. Handig aan dit platform is dat de doelgroep geselecteerd kan worden aan de hand van werkzame branche of bijvoorbeeld functie. Ben je actief in de zakelijke dienstverlening? Dan is LinkedIn ook een geschikt platform om je diensten onder de aandacht te brengen.
“Soms kan het handig zijn om een zakelijk bericht toch te delen op Facebook en Instagram. Waarom? Ondernemers scrollen in hun privé vaak ook op deze platformen. Twijfel je welk platform je moet gebruiken? Doe gerust een belletje! Wij denken graag met je mee!”
Online Marketeer – Lub Romkes
Snapchat
Zie je ook vaak dat de jongere generatie foto’s van zichzelf naar elkaar verstuurt en de leukste filters gebruikt? Dat is Snapchat. Jongeren en jongvolwassenen gebruiken dit platform dagelijks. Is jouw doelgroep tussen de 18 en 25 jaar? En wil je in korte tijd veel mensen bereiken. Dan is adverteren op Snapchat een goede optie! Extra leuk; Snapchat is voor alsnog een van de voordeligste platformen om op te adverteren.
TikTok
Uren swipen op TikTok, het is een veel besproken onderwerp. Op dit platform worden korte filmpjes geplaatst. Door het slimme algoritme krijgt de gebruiker steeds dezelfde soort content te zien. Vooral jongeren en jongvolwassenen zijn actief op TikTok. Vrij recent is het ook mogelijk gemaakt om op dit platform advertenties te plaatsen in de vorm van video’s. Het is (nog) niet mogelijk om de doelgroep heel specifiek te maken. Daar zijn op andere platformen meer mogelijkheden in.
YouTube
Even ontspannen of juist ergens meer van te weten komen. Op YouTube staan video’s met verschillende doelen en onderwerpen. Net zoals bij Google wordt YouTube dagelijks gebruikt door jong en oud. Voordat de video start, zie je vaak reclames. Ook dit is dus een manier om te adverteren in de online wereld. Het voordeel van adverteren op YouTube is dat je op specifieke onderwerpen van video’s kan adverteren. Zo kun je je doelgroep dus goed bereiken.
“Jongeren zijn vooral te vinden op Snapchat, TikTok en YouTube. Bij alle drie is het mogelijk om in korte tijd veel mensen te bereiken. Wat wil je bereiken? Die vraag beslist uiteindelijk voor welk platform je kiest!”
Online Marketeer – Lub Romkes
Iedereen gebruikt deze zoekmachine. Om informatie op te zoeken, te winkelen of andere doeleinden. Google wordt gebruikt door alle generaties. Wil je dat jouw bedrijf bovenaan staat bij een bepaalde zoekopdracht? Dat kan! Gebruik daarvoor SEA, een manier van adverteren op Google. Het is in Google ook mogelijk om direct jouw producten te promoten of te adverteren op locatie.
Kortom, en zijn genoeg platformen om te adverteren en dus jouw zichtbaarheid te vergrootten. Benieuwd naar wat de online platformen voor jou kunnen betekenen? Wij denken graag met je mee! Samen kijken we naar de doelgroep, stellen we doelen op, kiezen we platformen en dan is het tijd om online te shinen!
Benieuwd naar wat we voor jouw bedrijf kunnen doen?
Met veel plezier kijken we naar wat er mogelijk is om onze klanten verder te brengen. Dat zorgt voor groei. In omzet. In ontwikkeling. En in plezier. Want wij hebben het leukste werk dat er is! Dus ben jij benieuwd hoe we jou en je bedrijf verder brengen? Laat het ons weten, wij kunnen niet wachten om voor je aan de slag te gaan!
Ja, ik wil een SPIKKER magazine!
Ons spiksplinternieuwe SPIKKER magazine verschijnt binnenkort. Wil jij deze als eerste ontvangen? Schrijf je nu alvast in!
Het SPIKKER magazine vertelt meer over onze werkwijze, geeft een inkijkje in ons werk en staat boordevol tips. Te leuk om te laten schieten. 😉