Logo van SPIKKER

Spikker GBU B.V.

  • Het Spijk 4,
  • 8321 WT, Urk (Flevoland)
  • Nederland
  • KVK-nummer: 78327717
  • Btw-id: NL861349064B01

Houd mij op de hoogte over het magazine

Neem contact met mij op
Home » Conversie optimalisatie

Meer conversie met behulp van CRO

Vindt er weinig conversie plaats op jouw website en/of wil je meer conversie genereren? Dan kunnen wij je helpen. SPIKKER specialiseert zich in Conversion Rate Optimization (CRO), hiermee helpen we onze klanten om hun online prestaties te verbeteren en hun conversiepercentage te verhogen. Ontdek de geheimen achter dit krachtige instrument en hoe CRO jouw bedrijf kan helpen!

“Elke klik telt, maar een klant die converteert, telt dubbel”

CRO-specialist Rik

Wat is CRO (Conversie optimalisatie)?

CRO, ofwel Conversion Rate Optimization, is een belangrijk onderdeel in de wereld van online marketing. Bij CRO draait alles om het optimaliseren van jouw website of online platform om je bezoekers te veranderen in klanten. SPIKKER begrijpt dat CRO een strategie is die echte resultaten oplevert. Met behulp van CRO helpen wij jou om de concurrentie voor te blijven en je online aanwezigheid te versterken.

Conversie ratio optimalisatie (CRO)

CRO direct toepassen?

Weet je al waar de pijnpunten zitten in jouw website en ben je op zoek naar een bedrijf dat jou kan helpen bij het opstellen van je CRO (conversie optimalisatie) strategie en wil je direct aan de slag? Dan ben je bij het goede adres!

Wij bieden namelijk CRO-abonnementen aan, die je per 3 maanden af kunt nemen. Conversie is namelijk niet van de een op de andere dag verbeterd. Om een optimaal rendement te garanderen, dien je van conversie optimalisatie een structurele operatie te maken.

Dit zijn de CRO pakketten die wij leveren voor jouw conversie optimalisatie:

Basic

Dit pakket bevat:

  • Doelstellingen bepalen
  • Technische check
  • Functionaliteiten check
  • Maandelijkse rapportages
  • Vertrouwen vergroten

Advanced

Dit pakket bevat:

  • Doelstellingen bepalen
  • Technische check
  • Functionaliteiten check
  • Maandelijkse rapportages
  • Vertrouwen vergroten
  • Gebruikerservaring onderzoeken 
  • Video-analyse  
  • Heatmaps 

Het meest voordelig!

Pro

Dit pakket bevat:

  • Doelstellingen bepalen
  • Technische check
  • Functionaliteiten check
  • Maandelijkse rapportages
  • Vertrouwen vergroten
  • Gebruikerservaring onderzoeken 
  • Video-analyse  
  • Heatmaps 
  • Klant interviews
  • A/B-testen 

*Deze pakketten zijn af te nemen voor een periode van minimaal 3 maanden*

Iedere 3 maanden bespreken we de resultaten met jou en adviseren we hoe de site of shop nog verder kan verbeteren.

Stijgende conversie

De voordelen van CRO

Het toepassen van CRO op jouw website brengt vele waardevolle voordelen met zich mee. Naast het feit dat wij ons richten op conversie optimalisatie, zorgt SPIKKER voor nog meer andere waardevolle voordelen voor jouw bedrijf, namelijk:

  • Krijg inzicht in het gedrag van je bezoekers: Met CRO wordt het gebruikersgedrag geanalyseerd, waardoor een overzicht ontstaat in hoe gebruikers je website gebruiken en waarom ze wel of niet converteren.
  • De gebruikerservaring wordt beter: Omdat je website wordt geoptimaliseerd, de gebruiksvriendelijkheid wordt verbeterd en de knelpunten worden opgelost, wordt de ervaring van de gebruikers op jouw website beter.
  • Beslissingen worden gemaakt op basis van data: Doordat de beslissingen worden gebaseerd op gegevens en statistieken zijn deze waardevol voor een goede aanpak.
  • Meer conversie: En natuurlijk zorgt CRO voor meer conversie. Bezoekers worden omgezet tot klanten die converteren op jouw website.

Wat is conversie?

Conversie betekenis: “Een gewenste actie die je je bezoeker wilt laten uitvoeren op jouw website.“

Er zijn twee soorten conversies, namelijk een macro (harde) en een micro (zachte) conversie. Een macro conversie draagt bij aan het verhogen van jouw omzet. Een macro conversie kan zijn dat de klant een aankoop doet op jouw website of een offerte aanvraagt. Een micro conversie is een kleinere actie, bijvoorbeeld dat de klant zich inschrijft voor je nieuwsbrief of een contactformulier invult. Al draagt een micro conversie niet direct bij aan het verhogen van je omzet, deze is wel net zo belangrijk als een harde conversie. Een micro conversie is namelijk meestal een stap in de richting van een macro conversie.

“Waarom doen bezoekers van jouw website niet wat ze moeten doen? Jij hebt een doel met je website: conversie! Dat is uiteindelijk het belangrijkste. Wij hebben als missie om erachter te komen waarom bezoekers van jouw website niet doen wat jij wilt dat ze doen. Want hoe beter de gebruikerservaring, hoe sneller ‘kijkers’ veranderen in ‘kopers’ 🙂.”

CRO-specialist Rik

CRO-specialist Rik

Wat doet een CRO specialist?

Strategie bepalen: De eerste stap van een CRO specialist is het analyseren van de huidige situatie van jouw website. Dit omvat het begrijpen van de doelen, doelgroep en de waardepropositie van het bedrijf, het identificeren van knelpunten in de conversie funnel en het analyseren van gegevens om de prestaties van jouw website te evalueren.

Functionaliteit verbeteren: Na het vaststellen van de strategie, richt de CRO specialist zich op het optimaliseren van de functionaliteit van de website. Dit kan betekenen dat er technische aanpassingen worden gemaakt om o.a. de laadtijd te versnellen, de functionaliteit te verbeteren en de algemene prestaties te verhogen.

Vindbaarheid verbeteren: Het vergroten van de vindbaarheid van jouw website wordt op twee manieren uitgevoerd. Dit is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en het verbeteren van het navigeren op jouw website. Met behulp van zoekmachineoptimalisatie zorgt de SEO specialist ervoor dat jouw website hoog in de zoekresultaten verschijnt. En de CRO specialist zorgt ervoor dat het navigeren op jouw website makkelijk en soepel verloopt.

Gebruiksvriendelijker maken: Nadat jouw website vindbaar is en de bezoeker gemakkelijk zijn weg kan vinden analyseert de CRO specialist tegelijkertijd de gebruikerservaring en voert verbeteringen uit om de inhoud toegankelijker te maken en eventuele obstakels te verwijderen die bezoekers kunnen tegenhouden.

Van de bezoeker een klant maken: Tot slot en waar het allemaal om draait zorgt de CRO specialist ervoor dat de bezoeker een klant wordt. De bezoeker wordt gemotiveerd om over te gaan tot een conversie, waardoor je er een nieuwe klant bij hebt.

CRO strategie van SPIKKER

Conversie verbeteren voor jouw website!

Weet je niet waar je moet beginnen om jouw website beter te laten werken? Neem dan contact met ons op voor een gratis CRO scan! Wij bieden jou: 

  • Analyse van jouw website
  • Concrete verbeterpunten
  • Quick wins
  • Ons eerlijke advies

Waarom een gratis scan?

Wij snappen als geen ander dat de mogelijkheden op het gebied van online marketing eindeloos zijn. Je kunt door de bomen het bos soms niet meer zien. Waar moet je beginnen, wat is nodig en wat is leuk? Om je op een laagdrempelige manier van dienst te kunnen zijn, bieden wij jou een gratis CRO-scan aan. Je hebt altijd wat aan de uitkomst van ons advies en je kunt dan zelf beslissen waar je prioriteit aan wil geven en het is gratis! Vul het formulier in en we nemen binnen een werkdag contact met je op!  

Hoe bereken je de conversieratio?

De conversieratio is een belangrijk meetinstrument voor het meten van het succes van jouw website. Om de conversieratio te berekenen, deel je het aantal gewenste acties (conversies) door het totale aantal bezoekers op jouw website gedurende dezelfde periode. De formule voor het berekenen van de conversieratio is als volgt:

 Conversieratio = (Aantal conversies / Totaal aantal bezoekers) x 100%

Deze eenvoudige berekening biedt waardevolle inzichten in hoeveel procent van je bezoekers overgaan tot een conversie. Het meten en verbeteren van je conversieratio is essentieel voor een succesvolle website en het maximaliseren van de waarde van je online aanwezigheid.

Tools die wij gebruiken voor CRO:

Hotjar

Hotjar is een analyse tool met onder andere een enquêtefunctie. Op deze manier kun je meer inzicht krijgen in je bezoekers en in kaart brengen waar deze vastlopen.

Calirity by Microsoft

Microsoft Clarity is een analyse tool die het gedrag van de bezoeker visueel in beeld kan brengen. Denk aan opnames, heatmaps en extra inzicht in statistieken.

Google Analytics 4

Wij gebruiken Google Analytics 4 om metingen te doen op je website of webshop. Waar komt het verkeer vandaan? Hoe lang blijven ze op je site? Op welke knoppen klikken ze?

Airtable

Om het optimalisatieproces goed in kaart te brengen, maken wij gebruik van Airtable. Op deze manier maken wij inzichtelijk op welke gebieden je website goed scoort en waar er nog verbeteringen mogelijk zijn.

Wordpress

WordPress is het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Ideaal voor de beginner, maar ook zeker geschikt voor een gevorderde website.

Lightspeed

Wij maken ook gebruik van Lightspeed. Als jij een krachtige, professionele webwinkel wilt ontwikkelen adviseren wij een Lightspeed website. Het voordeel van Lightspeed is dat je de bezoeker een naadloze ervaring kunt geven.

Hi, ik ben Emma.
Ik wil je helpen
om verder te komen.
Let's meet!

Ja, ik wil een SPIKKER magazine!

Ons spiksplinternieuwe SPIKKER magazine verschijnt binnenkort. Wil jij deze als eerste ontvangen? Schrijf je nu alvast in!

Het SPIKKER magazine vertelt meer over onze werkwijze, geeft een inkijkje in ons werk en staat boordevol tips. Te leuk om te laten schieten. 😉