Werken bij Hajé
De wegrestaurantketen Hajé (bij SPIKKER bekend om haar heerlijke burgers, zoete aardappelfriet en unieke snelweglocatie) had één probleem: een structureel personeelstekort. SPIKKER ging de uitdaging aan. Hoe werf je jong, nieuw personeel dat past bij het frisse bedrijfsimago van Hajé?
Opdrachtgever:
Hajé
Diensten:
Strategiebepaling, Doelgroeponderzoek, Fotografie, Videografie
Hoe ging SPIKKER te werk?
Jij bent natuurlijk ontzettend benieuwd of het ons gelukt is om personeel te werven voor Hajé. Maar first things first, eerst nemen we je mee in het proces. Bij SPIKKER starten we namelijk eerst met het ontwikkelen van een ijzersterke strategie. Daarom organiseerden we een inspirerende brainstorm om leuke ideeën te verzamelen.
- Brainstormen om de leukste ideeën te verzamelen
- Een uitgebreid doelgroeponderzoek, zodat we precies weten wat wél en niet werkt. Hieronder vertellen we daar meer over.
- Strategiebepaling; hoe gaan we het aanpakken?
- Een video- en fotoshoot op locatie met verschillende modellen.
- Het bewerken van de beelden en creëren van een gaaf eindresultaat waar zowel Hajé als wij trots op kunnen zijn!
Doelgroeponderzoek
Een doelgroeponderzoek is een effectief middel om je doelgroep goed te leren kennen. Want een campagne kan nog zo gaaf zijn, maar als deze niet aansluit bij je doelgroep, resulteert dit niet in het gewenste resultaat. Het is daarnaast belangrijk om op de juiste plek te zoeken naar je nieuwe personeel. Waar is je doelgroep te vinden? Waar zijn ze actief? Welke dingen vinden ze leuk en wat spreekt ze aan in een baan? Hajé is op zoek naar jongeren die als vakantiebaantje bij ze willen komen werken. En deze doelgroep is voornamelijk actief op Instagram, Tiktok en Snapchat.
Het resultaat
Na een gave video- en fotoshoot op locatie, met een duidelijke storytelling én enthousiaste modellen; waren we tevreden. Onze videograaf kon niet wachten om de beelden te bewerken. Hij legde met de beelden nadruk op de gezellige sfeer van het restaurant, de mooie omgeving en de leuke werkzaamheden van de functie. Zo kwam de bedrijfscultuur goed over op potentiele sollicitanten.
Hajé was erg tevreden over het resultaat en hebben de beelden veelvoudig gebruikt in diverse uitingen, zowel online als offline. Hajé blij, SPIKKER blij!
Benieuwd naar wat we voor jouw bedrijf kunnen doen?
Met veel plezier kijken we naar wat er mogelijk is om onze klanten verder te brengen. Dat zorgt voor groei. In omzet. In ontwikkeling. En in plezier. Want wij hebben het leukste werk dat er is! Dus ben jij benieuwd hoe we jou en je bedrijf verder brengen? Laat het ons weten, wij kunnen niet wachten om voor je aan de slag te gaan!
Ja, ik wil een SPIKKER magazine!
Ons spiksplinternieuwe SPIKKER magazine verschijnt binnenkort. Wil jij deze als eerste ontvangen? Schrijf je nu alvast in!
Het SPIKKER magazine vertelt meer over onze werkwijze, geeft een inkijkje in ons werk en staat boordevol tips. Te leuk om te laten schieten. 😉